Jak dbać o zdrowie rodziny?

Choroby i dolegliwości naszych dzieci (przede wszystkim alergia i AZS) spotęgowały moje zainteresowanie zdrowiem. Nie od razu zauważyłam, że medycyna akademicka leczy skutki nie usuwając przyczyny. Gdy już się to stało nie było odwrotu - o zdrowie trzeba dbać całościowo i od podstaw, to jedyna szansa na trwałe zdrowie, a ja właśnie o zdrową rodzinę chciałam powalczyć.

Tak moja uwaga skierowała się na rozwiązania bardziej gruntowne - leczenie metodami naturalnymi (szczególnie ziołami) i zapobieganie chorobom - przede wszystkim poprzez zdrowe odżywianie w myśl hasła "you are what you eat". Generalnie - życie w zgodzie z naturą i, poniekąd, powrót do źródeł.

Blog utworzyłam po to, aby zebrać i podsumować cenne informacje, owoc wymiany doświadczenia na forach internetowych z innymi rodzicami, będącymi w podobnej jak nasza sytuacji. Chcę przytoczyć nasze doświadczenia, podzielić się wartościowymi (choć na ogół prostymi, także w wykonaniu) przepisami kulinarnymi, zebrać w jednym miejscu interesujące artykuły, które do dziś w dużych i małych sprawach mogą być bodźcem do zmian, a dla zdrowia naszej rodziny były punktem zwrotnym.

Choć znajdą się tu pewnie także treści niezwiązane ze zdrowiem, mam skłonność do dygresji ;-)))

2008-09-28

Kisiel owocowy

Naturalny kisiel owocowy - zdrowszy i smaczniejszy niż z torebki :) Wskazany przy chorobach jelit (CU, crohn i in. - forum CU CD i inne zapalne choroby jelit) - mozna wysnuć wniosek, że dla dzieci z nietolerancją czy alergią pokarmową też będzie wskazany. Ilość cukru oczywiście można zmniejszyć.

Składniki:

  • 0,5 kg świeżych lub mrożonych owoców jagodowych
  • 0,5 szklanki wody
  • 100 g (2/5 szklanki) cukru
  • 30 g (2 łyżki) mąki ziemniaczanej
Owoce zagotować z wodą i przetrzeć (a jeszcze lepiej przecisnąć przez gazę lub specjalną ściereczkę), dosłodzić, zagotować. W tym czasie mąkę rozprowadzić w odrobinie zimnej wodzie, zmieszać z przecierem i krótko zagotować.

Wersja dla leniwych - zamiast robić przecier rozprowadzić w wodzie sok, reszta jak wyżej.

Brak komentarzy: